Polityka plików cookie

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

logo Mediacore
nazwa artukułu zdjęcie

Consent mode v2 czym jest i kogo dotyczy? Unia Europejska wprowadziła kolejne wdrożenie o którym powinieneś wiedzieć.

Google Consent Mode v2 – czy muszę go wdrożyć?

Tak naprawdę to pytanie powinno brzmieć nie “czy”, tylko “kiedy”. Potrzeba wdrożenia Consent Mode v2 wynika z rozporządzenia Unii Europejskiej – konkretnie chodzi o akt Digital Markets Act (DMA).

Czym jest rozporządzenie Digital Markets Act?

Digital Markets Act (DMA) to regulacja Unii Europejskiej, której celem jest promowanie uczciwej i otwartej konkurencji na rynkach cyfrowych. Głównym założeniem jest ograniczenie praktyk monopolistycznych prowadzonych przez duże firmy technologiczne, nazywane "bramkarzami" (ang. gatekeepers), które posiadają dominującą pozycję na rynku cyfrowym i mają potencjał do kontrolowania dostępu do rynku oraz decyzji konsumentów. DMA dąży do zapewnienia, że rynki cyfrowe są konkurencyjne i uczciwe poprzez wprowadzenie odpowiednich zasad, których te firmy muszą przestrzegać.

Co to oznacza?

Przepisy Digital Markets Act nakładają na duże platformy, takie jak Google, obowiązek zapewnienia prawidłowej zgody użytkownika na wykorzystanie danych. Oznacza to, że Google musi samodzielnie upewnić się, że zgoda na przekazanie danych (z witryny do Google) została udzielona w sposób zgodny z prawem. Nie może polegać wyłącznie na mechanizmach wdrożonych przez właściciela strony internetowej. W związku z tym, Google wprowadził consent mode v2, aby zapewnić poprawne przekazywanie i weryfikację informacji o udzielonej zgodzie.

Jest to już druga wersja Google Consent Mode. Co się zmieniło?

Nowa wersja Google Consent Mode, podobnie jak v1, daje użytkownikom możliwość decydowania, czy zgadzają się na gromadzenie danych za pomocą plików cookies. Bez takiej zgody administratorzy stron www lub platform do zarządzania reklamami nie mogą gromadzić ani używać danych użytkowników. Ważnym postępem jest włączenie nowych funkcji związanych z prywatnością w zakresie zgody na pliki cookies, co umożliwia użytkownikom bardziej precyzyjną kontrolę nad swoimi danymi. Google Consent Mode v2 wprowadza dwa nowe parametry dotyczące zgody na przetwarzanie danych przez Google w ramach usług takich jak Google Ads:

ad_user_data – zgoda na wykorzystanie danych w celach reklamowych;

ad_personalization – zgoda na personalizację reklam.

Nowy tryb zgody jest więc rozwinięciem pierwszej wersji, która obejmowała tylko pola ad_storage (przechowywanie danych) i analytics_storage (zapisywanie danych do analizy).

Brak wdrożenia – jakie mogę być konsekwencje?

Nowe przepisy weszły w życie 6 marca 2024 roku. Tak więc jeśli mechanizmy zbierania danych nie zostały jeszcze dostosowane do wymogów unijnych oraz wytycznych Google do tego czasu, gromadzenie informacji o użytkownikach stanie się praktycznie niemożliwe. To zaś ogranicza analizę działań marketingowych, np. śledzenie konwersji w Google Ads, i prowadzenie kampanii, z powodu braku możliwości aktualizacji list odbiorców oraz mniej precyzyjnych stawek za reklamy.

GCM v2 - Podsumowanie

Nowe regulacje unijne, które obejmują zaimplementowanie nowej wersji Consent Mode, mają na celu ochronę prywatności internautów poprzez bardziej precyzyjne opcje zgody na pliki cookie. Dzięki temu możliwe będzie skuteczniejsze zabezpieczenie prywatnych danych bez utrudnień dla reklamodawców.

decorator

Napisz do nas

Rozwiń markę, zwiększ sprzedaż darmowa konsultacja, bezpłatna wycena

Kontakt New Business

Krzysztof Piekarski

tel.: +48 697 037 610

mail: k.piekarski@mediacore.pl

Wymagane jest wypełnienie tego pola.
Wymagane jest wypełnienie tego pola.
Sukces! Wiadomość wysłana. Problem z wysłaniem wiadomości. Spróbuj uzyć naszego adresu email.
decorator
decorator
domy mediowe w warszawie

Kontakt

Mediacore Sp. z o.o.

02-305 Warszawa

Aleje Jerozolimskie 136

Piętro 17 i 18

tel.: +48 22 412 42 04

mail: office@mediacore.pl

facebook: Mediacore

linkedin: Mediacore

jump
jump
jump

© 2022 Mediacore Group. All rights reserved.