Polityka plików cookie

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

logo Mediacore
nazwa artukułu zdjęcie

E-mail marketing a Big Data

Big Data to jeden z najtrudniejszych, ale jednocześnie najbardziej satysfakcjonujących i wartościowych elementów marketingu. Nazwa mówi niemal sama za siebie – chodzi o zbieranie, a następnie przetwarzanie i analizowanie, ogromnego zasobu informacji. W jaki sposób wykorzystać zebrane dane w e-mail marketingu? Jaka jest przyszłość takiego działania? Przeczytajcie, aby się dowiedzieć! Jeszcze kilkadziesiąt lat temu wszelkie informacje o klientach zbierano poprzez formularze czy ankiety dołączane do zakupów bądź wypełniane stacjonarnie w sklepie. Obecnie, dzięki internetowi oraz kilku innym technologiom, możliwym stało się agregowanie tysięcy śladów pozostawionych przez danego użytkownika w Internecie. Co może być takim śladem? Historia wyszukiwania, publikacje, tagi czy udostępnienia w mediach społecznościowych, a nawet pojedyncze kliknięcia. Każdy z takich śladów wchodzi w skład ogromnej bazy zwanej Big Data.

Jak marki wykorzystują zebrane dane?

W trakcie pandemii, kiedy większość czasu spędzaliśmy w domach i przed komputerami, proces przetwarzania danych wzrósł o 40%, generując tym samym ponad miliard terabajtów danych. Firmy, zdając sobie sprawę z tak ogromnego zasobu wiedzy o potencjalnych klientach, poświęcają czas na to, aby uporządkować informacje, które są im potrzebne. Oczywiście, istnieją różnego rodzaju narzędzia, które im w tym pomagają. Dokładna analiza informacji o każdym kliencie sprawia, że firmy lepiej rozumieją ich potrzeby i wymagania. Prześledzenie dokładnej podróży konsumenta na stronie czy zebranie danych o jego pasjach, zainteresowaniach i bolączkach sprawi, że może on otrzymać np. spersonalizowaną ofertę czy być informowanym o działaniach marki, które rzeczywiście go interesują.

A co ma z tym wspólnego e-mail marketing?

Nie od dziś wiadomo, że z biegiem czasu stajemy się coraz bardziej obojętni na otaczające nas reklamy. Zamiast oglądać blok reklamowy w telewizji wolimy wykorzystać ten czas na zrobienie herbaty, ogromne billboardy traktujemy jako element miejskiego krajobrazu, a reklamowe storiesy na Instagramie szybko przewijamy palcem. Jesteśmy niewrażliwi na większość reklam, które pojawiają się wokół nas, ponieważ nie są to treści przez nas pożądane – co innego e-mail. Gdy wyrażamy zgodę na przesłanie newslettera, dołączenie do programu lojalnościowego czy założenie konta w sklepie internetowym, dajemy marce przyzwolenie na to, żeby informowała nas o tym, co nas interesuje. I tak na przykład – jeśli posiadasz konto na platformie Netflix, z pewnością otrzymujesz od niej rekomendacje serialowe czy filmowe. Wiele firm wykorzystuje e-mail marketing także do tego, żeby wysyłać swoim klientom kupony rabatowe np. z okazji urodzin. Wielu użytkowników ceni sobie również fakt, że dostawcy usług internetowych, poprzez mail, przypominają o zaległych płatnościach, a aplikacja typu Uber wysyła fakturę za przejazd. Spersonalizowane w taki sposób e-maile są reklamą (nawet jeśli zawierają rachunki czy przypomnienia), której konsumenci pożądają. Mają oni poczucie, że konkretna wiadomość została wysłana specjalnie do nich, bo informuje ich o działaniach, z których mogą czerpać korzyści. Stale powiększająca się baza potencjalnych klientów jest dla marki także doskonałą możliwością do udoskonalania oferty i wprowadzania na rynek nowych produktów.

Złote zasady

E-mail marketing to jeden z wiodących kanałów cyfrowych pod względem zwrotu z inwestycji, dlatego firmy prześcigają się w tworzeniu jak najlepszych wiadomości, aby wyróżnić się na tle konkurencji. O czym musisz pamiętać podczas tworzenia reklamy e-mail?
  • Segmentuj swoich odbiorców – a także personalizuj wiadomości, aby zapewnić bardziej odpowiednie treści w kampaniach e-mailowych, dzięki którym klienci odniosą wrażenie, że rozumiesz ich potrzeby.
  • Tytuł maila – to oczywiste, że nie możesz o nim zapomnieć, ale co równie ważne, możesz wzbogacić go o imię adresata czy nazwę firmy.
  • Automatyzacja – pozwoli na wysyłanie najtrafniejszych informacji do potencjalnych klientów podczas ich podróży zakupowej.
  • Monitoruj – statystyki dostarczają informacji o tym, które kampanie lub taktyki marketingowe sprawdzają się najlepiej
Chyba nie masz już wątpliwości co do tego, że big data i e-mail marketing idą ze sobą w parze podczas osiągania lepszych wyników w działaniach marketingowych. Ten wspaniały duet nie tylko zapewni twojemu biznesowi przewagę nad konkurencją, ale także zbuduje ogromny sentyment twojej marki u klientów.

decorator

Napisz do nas

Rozwiń markę, zwiększ sprzedaż darmowa konsultacja, bezpłatna wycena

Kontakt New Business

Krzysztof Piekarski

tel.: +48 697 037 610

mail: k.piekarski@mediacore.pl

Wymagane jest wypełnienie tego pola.
Wymagane jest wypełnienie tego pola.
Sukces! Wiadomość wysłana. Problem z wysłaniem wiadomości. Spróbuj uzyć naszego adresu email.
decorator
decorator
domy mediowe w warszawie

Kontakt

Mediacore Sp. z o.o.

02-305 Warszawa

Aleje Jerozolimskie 136

Piętro 17 i 18

tel.: +48 22 412 42 04

mail: office@mediacore.pl

facebook: Mediacore

linkedin: Mediacore

jump
jump
jump
jump

© 2022 Mediacore Group. All rights reserved.